84-376-0030-8
Cantares gallegos
Rosalía de Castro
Editorial: Cátedra Fecha de publicación: 12/09/2005 Páginas: 192Formato: Rústica, 11 x 18,5 cm.
Ed. Ricardo Carballo Calero, 10ª ed.
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Ed. Ricardo Carballo Calero, 10ª ed.
A figura de Rosalía de Castro é o mito máis relevante e universal da Galicia moderna, icona política, nacionalista, social, feminista, non ten máis lectura obxectiva que a dos seus textos, a súa verdadeira realidade.O presente volume recolle unha antoloxía da obra poética de Rosalía de Castro, preparada polo estudoso rosaliano Anxo Angueira e precedida dun limiar de X.L. Méndez Ferrín, e organizada arredor de sete ámbitos temáticos: Así en "Terras de Rosalía", incluíronse os poemas centrados na paisaxe e nas terras que máis e máis intensas páxinas encheron na obra da autora. "Santos, campás e pecados" é o título que pretende recoller un conxunto de poemas certamente variados pero que, dalgún xeito, remiten ao feito relixioso, formal ou intimamente, e en moitos deles á transgresión dos seus preceptos. En "Festas e fames" danse cabida a outro dos aspectos emblemáticos da obra da nosa autora que tamén cadra cun dos ideoloxemas do Rexurdimento: o compromiso social cos miserábeis. Logo, incluíronse dúas elexías, a célebre dedicada a Sir John Moore e a menos coñecida dedicada a Inés de Castro e a Luís de Camões, na que a nosa autora se desenvolve á perfección manexando os respectivos trasfondos líricos, históricos e políticos. En "Sombras e soidades" ilústrase a voz poética rosaliana máis intimista, máis espida, e por veces dramaticamente esgazada e estarrecente, senlleira na poesía europea decimonónica. En "Verba de muller" recóllense uns cantos poemas nos que a autora pon os ollos na situación especialmente dependente da muller no plano socio-político e mesmo no literario. Por último, en "Pola dignidade nacional", antológanse un conxunto de poemas nos que a nosa autora denuncia a situación social de miseria e emigración que padece Galicia acompañada, por veces, do canto nacional no que non faltan as críticas á situación política de desleixo e dependencia con respecto a España.
LITERATURA: Hª, TEORIA, CRITIC
AUSTRAL 70 AÑOS
Junto con Bécquer, Rosalía de Castro es la voz poética más alta de la lírica española del siglo XIX. Iniciadora del rexurdimento gallego con Cantares gallegos y Follas novas, Rosalía de Castro aportó a la lírica española un profundo sentimiento humano de la desventura y un sentido innovador de la métrica. El tono elegíaco y el pesimismo se funden en la saudade en su sentido más lato: añoranza de la tierra gallega, pero también de la felicidad, de la dicha, del paraíso del que la humanidad ha sido desterrada y del que Rosalía siente una carencia irremediable.
Antes de Unamuno, nadie en la lírica española había formulado las grandes preguntas, ni gozado más de cerca la angustia religiosa. Eso es lo que convierte la poesía de Rosalía en una obra viva. Esta edición de "En las orillas del Sar" sigue fielmente la primera y se ajusta a la disposición original de los poemas.
La introducción y el apéndice documental ayudan a la perfecta comprensión del mundo rosaliano.
Junto con Bécquer, Rosalía de Castro es la voz poética más alta de la lírica española del siglo XIX. Iniciadora del «rexurdimento» gallego con Cantares gallegos y Follas novas, Rosalía de Castro aportó a la lírica española un profundo sentimiento humano de la desventura y un sentido innovador de la métrica. El tono elegíaco y el pesimismo se funden en la saudade en su sentido más alto: añoranza de la tierra gallega, pero también de la felicidad, de la dicha, del paraíso del que la humanidad ha sido desterrada y del que Rosalía siente una carencia irremediable. Antes de Unamuno, nadie en la lírica española había formulado las grandes preguntas, ni gozado más de cerca la angustia religiosa. Eso es lo que convierte la poesía de Rosalía en una obra viva. Esta edición de En las orillas del Sar sigue fielmente la primera y se ajusta a la disposición original de los poemas. La introducción y el apéndice documental ayudan a la perfecta comprensión del mundo rosaliano.
A primeira obra moderna da literatura galega está formada por trinta e cinco poemas baseados en versos populares. A través deles Rosalía traza pasaxes líricas nas que se suceden o costumismo, a poesía amorosa e a sátira, sempre dende a perspectiva do amor pola cultura popular e rural de Galicia. Trátase dun texto fundamental na literatura galega, polo seu contido e pola súa significación.
Segundo y definitivo libro de la poesía gallega de Rosalía, Follas novas es un texto que asegura un renacimiento, el de la literatura gallega, y una tendencia, la del romanticismo en su definitivo esplendor. Obra esencial en el reverdecer de nuestra lírica, junto a los poemas de Bécquer, se presenta aquí por vez primera en versión íntegra y bilingüe, gallega y castellana, siguiéndose los textos de la edición primitiva. Completan el corpus del presente volumen los poemas de Rosalía no publicados en libro, bajo el epígrafe de Poemas Soltos, así como las Traducciones poéticas al gallego realizadas por la autora.
Crítica social e intimismo conviven nos poemas de Follas novas. Uns abordan cuestións como o paso do tempo, a morte e Deus, dende unha visión sombría da existencia humana. Outros denuncian situacións de marxinación: as mulleres, os orfos, os emigrantes, os labregos. Neste poemario atópanse algúns dos versos máis célebres de Rosalía, distribuídos nas cinco partes das que consta o libro: "Vaguedás", "Do íntimo", "Varia", "Da terra" e "As viudas dos vivos e as viudas dos mortos".